فلیس فرانکل: ایجاد تصاویر برای توضیح مفاهیم علمی

۲۵ تیر ۱۳۹۶ کافه

تولید تصاویر به اندازه کافی قدرتمند برای پوشش جلد مجلات تحقیقاتی مهم، چیزی برای فلس فرانکل جدید نیست: او آن را برای دهه ها با موفقیت بزرگ. اما اکنون او این رویکرد را گسترش می دهد، با استفاده از یک زرادخانه رو به رشد ابزار و تکنیک های بصری به عنوان کار با دانشمندان و مهندسان برای ایجاد تصاویری که مفاهیم آنها را نشان می دهد.

فرانکل، یک دانشمند تحقیقاتی در مرکز مواد و مهندسی مواد (MIT)، به تولید تصاویری که طی چند ماه اخیر از پوشش طبیعت ، مواد طبیعت و علوم زیست محیطی ، و غیره. بعضی از کارهای او نیز در نمایشگاه "عکسهای کشف: ارتباط علوم با عکاسی" در نمایشگاه MIT در ماه اوت برگزار می شود.

فرانکلر حرفه خود را در علم آغاز کرد و سپس به عکاسی از معماری و مناظر تبدیل شد و چندین کتاب را در طول راه چاپ کرد. او با دانشمندان MIT برای بهبود ارتباطات بصری خود در دهه ۹۰ شروع به کار کرد. او تا کنون گسترش کار خود را از دست داده است، هر دو روش های جدیدی برای برقراری ارتباط ایده های بصری و تکنیک های تدریس برای انجام این کار است.

آخرین کار او ترکیب ترکیب انواع عکس های عکاسی به عکس های تصویری است که به تشریح یک فرایند بهتر از عکس های فردی کمک می کند. آخرین جلد مجله نمونه هایی از این رویکرد است. او می گوید: "من عکس هایی را که قبلا تهیه کرده ام و آنها را به عنوان یک تصویر قرار داده ام،" می گوید.

تصویر پوشش او برای موضوع ۲۰ آوریل Nature نمونه ای کامل از این روند است. این تحقیق نشان می دهد که استفاده از گرافن به عنوان یک نوع "دستگاه کپی" برای ورق های نازک نانوذرات برای کاربردهای الکترونیک. به جای استفاده از تصاویر عکاسی از سطوح الگوی که اطلاعات زیادی در مورد فرایند داده نمی شود یا یک نمودار مستقل که به نظر واقعی نمی رسید، او دو عنصر را به یک تصویر واحد ترکیب کرد.

گام های بسیاری برای تولید عناصر تصویر و ترکیب آنها به طور موثر، اما نتیجه آن یک مونتاژ است که به وضوح عناصر کلیدی فرآیند را شامل می شود: سطح گرافن و ورق های نازک جمع آوری الگوهای از آن سطح، یکی پس از دیگری . و با تقلید از ظاهر یک دستگاه کپی با کپی هایی که از آن خارج می شود، تصویر نهایی فرایند فعال بسیاری از کپی های یکسان را از یک سطح انجام می دهد.

فرایند ایجاد تصویر شامل بسیاری از بحث و تکرار در میان فرانکل، محقق و مدیر خلاق در طبیعت ، او به یاد می آورد. Frankel می گوید، مدیر خلاق "حتی از طرح های اولیه طراحی پیشنهادی" پتانسیل "را نیز دید. و کمک کرد تا طراحی را به آنچه که محققان و سردبیران مجله می توانستند در مورد آن توافق کنند، کمک کرد.

"هر وضعیت متفاوت است،" فرانکل می گوید. اما موضوع مشترک "کمک به توجه به کار مهم" است، با ایجاد تصاویری که مفاهیم مهم را با یک طراحی جذاب جذاب می سازند، می توانند خوانندگان را جذب کنند که در غیر اینصورت ممکن است کاغذ یا پوشش خبری مرتبط با آن را نادیده بگیرند. او می گوید سران چندین بخش MIT محققان جوان خود را تشویق کرده اند تا از کمک او کمک بگیرند تا به آنها کمک کند تا کار خود را جلب کنند، در حالیکه کارشان از زمین خارج می شود.

"من اولین بار با فلیس به عنوان عضو هیئت علمی همکاری کردم و برخی از تصاویر اصلی که او با ما کار کرده بود به پایان رسید تا مقالات پوشش با تاثیر معنی دار در طول سال ها"، پائولا هاموند، دیوید H. Koch استاد مهندسی و رئیس بخش مهندسی شیمی. "من اعضای گروه تحقیقاتی خودم و اکنون اعضای هیات علمی و دانشجویان و کارشناسان در بخش ما را تشویق کرده ام تا در کارگاه ها و دوره هایی که او برای آموزش دادن به دیگران در مورد مسائل کلیدی ارتباط علوم با تصاویر ارائه دهد، شرکت کنند."

فرانکل "یکی از جواهرات پنهانی در MIT است" Anette "Peko" Hosoi، استاد و مدیر بخش مهندسی مکانیک می گوید. "او درک عمیق از اهمیت ارتباط بصری و استعداد واقعی برای آوردن مفاهیم علمی به زندگی دارد. من به طور مداوم از او برای مشاوره دعوت میکنم، و او اساسا راه من در مورد تحقیقات من را تغییر داد. »

یکی دیگر از کارهای اخیر فرانکل که شامل ترکیب چندین عکس به یک تصویر واحد بود، جلد مربوط به شماره ژورنال Nature Materials برای مقاله ای بود که چگونه برخی از سلول ها به مواد بیولوژیکی پاسخ داد. تصویر نتیجه به طور اساسی "یک استعاره کامل" بود. هرچند که چیزی را که وجود نداشت، نشان داد، اثری که در این مقاله شرح داده شده بود، به روشنی بیان کرد: یک تکنیک که مانع از ماکروفاژها، یک نوع از سلولهای سفید خون است که به عنوان یک نوع جمع آوری زباله مولکولی، از ایجاد ذخایر ناخواسته در اطراف دستگاه های وارداتی بدن مانند دستگاه های ضربان ساز.

برای تهیه این جلد، فرانکل یک تصویر پشت سرهم را از آزمایشگاه محققان، تصویری از سلولهای طبیعی در محیط رشد، همراه با یک تصویر پیش زمینه ای که یک ماکروفاژ را نشان می دهد، که فرانکل پس از جستجوی آنلاین یافت و پس از خرید حقوق به آن دستکاری کرد تصویر. این ترکیب تعاملات توصیف شده در تحقیق را پیشنهاد کرد، هر چند که این تعاملات به طور مستقیم تصویری نداشت.

هنگامی که او با محققان نشستن برای بحث در مورد تصاویر برای کار خود، فرانکل می گوید: "من آنها را تشویق می کنم که با استعاره ها روبرو شوند"، که می توانند جوهر کار خود را به گونه ای نشان دهند که یک تصویر عکاسی ساده ممکن نیست. "فکر کردن در مورد رسیدن به استعاره ها نیز وسیله ای برای روشن شدن است" که می تواند به محققان توضیح دهد که چه چیزی برای مردم بیرون از نظم و انضباطشان واضح تر انجام داده است.

علاوه بر همکاری با همکاران محترم، فرانکل همچنین چندین کارگاه آموزشی را رهبری کرده و کلاس EdX آنلاین را توسعه داده است تا ایده های خود را در مورد چگونگی استفاده از تصاویر بصری جهت افزایش درک علمی بیان کند. این آموزشها در Open CourseWare نیز موجود است.

فرانکل "کار شگفت انگیزی در کمک به محققان ما برای تحویل تحقیقات خود به صورت گرافیکی انجام داده است،" گانگ چن، رئیس بخش مهندسی مکانیک می گوید. "او خلاق و مجرب است و لذت بردن از کار با."

در کار مستقیم خود با محققان، فرانکل آنها را «به حقایق برجسته ای به من می گوید» و سپس می توانند با هم «طراحی یک تصویر برای نشان دادن جنبه های اساسی تحقیق درباره آن» کار کنند. می گوید: "این روش دیگری برای محققان است که در ذهن خودشان را روشن کنند" نکات کلیدی که برای ارتباط برقرار می کنند. "

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم