دانشمندان شهروند پنج کشف سیاره ای را کشف کرده اند

۲۳ دی ۱۳۹۶ کافه

پنج سیاره جدید در خارج از منظومه شمسی ما کشف شده هست، که همه ستارگان ستاره ای خورشید را درون صورت فلکی آکواریوس، نزدیک به ۶۲۰ سال نوری از زمین. دنیاهای بیگانه به عنوان ابرهای زمین شناخته میشوند که دو تا سه برابر بزرگتر از سیاره آبی مهست.

هر پنج عجایب هولناکی به نظر میرسد: هر سیاره به شدت نزدیک به ستارهش نزدیک هست و تنها در ۱۳ روز بیشتر می شود – گردبه همراهدی از مدار در مقایسه به همراه سال ۳۶۵ روز زمین.

سیارات نیز به نظر میرسد ستاره خود را در دایرههای متمرکز قرار می دهند، که بر خلاف سامانه خورشیدی بیضوی و دور دور، یک سیستم سیاره ای محکم بسته بندی شده هست. در واقع، اندازه مدار هر سیاره به نظر می رسد نسبت به مدارهای دیگر هست – ستاره شناسان پیکربندی "رزونانس" را می گویند، که نشان می دهد که همه این پنج سیاره در ابتدا در یک دیسک صاف و چرخشی تشکیل شده و در طول زمان، ستاره.

این یافته های جدید به Journal of Astrophysical Journal پذیرفته شده هست و امروز توسط محققان MIT و Caltech در نشست انجمن نجوم آمریکا ارائه شد

"هستفاده از ابر انسان"

محققان می گویند اعتبه همراهر این کشف سیاره بیشتر به دانشمندان شهروند – حدود ۱۰،۰۰۰ از سراسر جهان – که از طریق داده های عمومی موجود از K2، دنبه همراهله روی ماموریت تلسکوپ فضایی کپلر ناسا هست که از سال ۲۰۰۹ آسمان را برای نشانه هایی از سیاره های زمین مانند سیاره های خورشید مانند ستاره های خورشید مشاهده کرده هست.

در سال ۲۰۱۳، یک سوء عملکرد در یکی از چرخ های فضاپیما، کپلر را مجبور کرد تا مشاهدات مداوم خود را خاتمه دهد. به همراه این حال، در سال بعد، دانشمندان مجددا برنامه ریزی شده از موتورهای فضاپیما و چرخ های به همراهقی مانده را، که امکان تلسکوپ را برای مدت محدودی در نقاط خاصی از آسمان نشان می دهد. دانشمندان این مرحله جدید از ماموریت "K2" را نامگذاری کرده اند و از سه تلسکوپ مجزا برای سه سال اخیر جمع آوری شده اند.

داده های K2 شامل منحنی های نور هست – نمودار شدت نور از ستاره های فردی در آسمان. شیب در ستاره ای نشان می دهد که ممکن هست یک قطعه یا یک قطعه از یک جسم مانند یک سیاره در مقابل ستاره اش به همراهشد.

مأموریت اصلی کپلر عمدتا توسط یک تیم اختصاصی از دانشمندان و ستاره شناسان آموزش دیده مدیریت شد که به تجزیه و تحلیل داده های ورودی، جستجوی گذرگاه ها و طبقه بندی نامزدهای نامعلوم منتقل شدند. در مقابل، K2 به طور عمده توسط تلاش های غیر متمرکز و تحت کنترل جامعه هدایت شده هست.

در سال ۲۰۱۷، ایان کراسفیلد، هستاد فیزیک در MIT، که در آن زمان یک همکار Sagan در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز بود، به همراه همکاری اخترشناس جسی کریستینسن در کالتچ کار کرد تا داده های K2 را به عنوان عمومی بسیاری از داوطلبه همراهن می توانند در جست وجوی پسزمینه ها به همراهشند.

تیم به همراه هستفاده از یک پلتفرم مشهور شهروندان دانشمند به نام Zooniverse برای ایجاد پروژه خود، نامزد Exoplanet Explorers شد. پروژه به همراه تلاش مشابه از طریق Zooniverse به نام Planet Hunters الهام گرفته شده هست که کاربران را قادر می سازد اطلاعات کپلر و K2 را طبقه بندی کرده و طبقه بندی کنند.

برای پروژه Exoplanet Explorers، Crossfield و کریستینسن ابتدا یک الگوریتم شناسایی سیگنال برای شناسایی سیگنال های حمل و نقل به همراهلقوه در K2 داده شد و سپس این سیگنال ها را روی پلت فرم Zooniverse در دسترس قرار داد. آنها یک برنامه آموزشی را برای اولین به همراهر به کاربران آموزش دادند تا چه چیزی در تعیین اینکه آیا سیگنال یک ترانزیت سیاره ای هست یا نه. سپس کاربران می توانند از منحنی نور واقعی از ماموریت K2 عبور کنند و به همراه کلیک بر روی «بله» یا «نه»، بسته به اینکه آیا آنها فکر می کردند که منحنی به نظر می رسد مانند حمل و نقل هست.

حداقل ۱۰ کاربر به همراهید به یک سیگنال به همراهلقوه نگاه کنند و ۹۰ درصد از این کاربران به همراهید «بله» را برای Crossfield و Christiansen رای دهند تا سیگنال را برای تحلیل بیشتر در نظر بگیرند.

"ما تمام این اطلاعات را به صورت آنلاین گذاشتیم و به مردم گفتیم:" به ما کمک کنید سیارات پیدا کنیم، "Crossfield می گوید. "این هیجان انگیز هست، زیرا ما در حال گسترش علم و دانش مردم هستیم و این واقعا قدرت ابر انسانی را در اختیار ما قرار می دهد"

گندم و خاویار سیاره ای

چندین ماه به کار به همراه Zooniverse برای به دست آوردن Exoplanet Explorers در حال اجرا هست، محققان از یک برنامه تلویزیونی هسترالیا دعوت کرد تا این پروژه را در تلویزیون زنده ارائه دهد. این تیم برای راه اندازی این تلاش تلاش کرد و بیش از دو روز در ماه آوریل، به عنوان برنامه پخش زنده، اکتشافات Exoplanet کشف ۱۰،۰۰۰ کاربر که شروع به تجزیه و تحلیل از طریق داده های K2. بیش از ۴۸ ساعت کاربران تقریبه همراه ۲ میلیون طبقه بندی را از منحنی های نور در دسترس ساخته اند.

کراسفیلد و کریستینسن، همراه به همراه ستاره شناس ناسا جرات به همراهیرنسن، دقیق تر به طبقه بندی های پرچم عمومی نگاه کردند و اذعان کردند که بسیاری از آنها در واقع منافع مورد نظر هستند. به طور خاص، این تلاش ۴۴ سیاره ی مشتری، ۷۲ سیاره نپتون و ۴۴ سیاره ی زمین را به عهده داشت و همچنین ۵۳ سیاره ی فوق العاده که بزرگتر از زمین هستند اما کوچکتر از نپتون بودند.

یک مجموعه ای از سیگنال ها به ویژه علاقه ی محققان را جلب کرد. سیگنالها شبیه به گذر از پنج سیاره جداگانه هست که در فاصله یک ستاره، ۱۹۰ پارس و یا ۶۲۰ سال نوری دور هستند.

برای پیگیری، اطلاعات جمع آوری شده از ستاره ای که قبلا از تلسکوپ های زمینی گرفته شده بود جمع آوری کرد، که به آنها کمک کرد برآورد اندازه، وزن و دمای ستاره را بدانیم. سپس آنها بعضی از اندازه گیری های اضافی را انجام دادند تا اطمینان حاصل شود که این یک ستاره بود و نه خوشه ستاره ای.

به همراه توجه به منحنی های نور در ارتبه همراهط به همراه ستاره، محققان اذعان داشتند که این احتمال وجود دارد که پنج ستاره مانند سیاره مانند ستارگان عبور کنند. از برآوردهای خود از پارامترهای ستاره، اندازه این پنج سیاره – که بین ۲ تا ۲٫ ۹ برابر اندازه زمین – همراه به همراه مدارهای آن تعیین شده هست

سیستم جدید، که آنها به نام K2-138 نامیده می شوند، نشان دهنده اولین سیستم سیاره ای هست که توسط دانشمندان شهروند به همراه هستفاده از داده های K2 شناسایی شده هست. Crossfield می گوید که اطلاعات بیشتری از سایر کمپین های مشاهداتی به دست می آید، او امیدوار هست دانشمندان و شهروندان بتوانند به همراه یکدیگر همکاری کنند تا پدیده های جدید اخترفیزیکی را کشف کنند.

"این به نظر می رسد که جهان به اندازه کافی بزرگ هست که بسیاری از افرادی که علاقه مند به انجام برخی از علوم آماتور هستند،" Crossfield می گوید. "و چشم انسان در بسیاری از موارد در جداسازی گندم سیاره ای از خزه غیر غلیظ بسیار موثر هست"

به طور خاص، وی تصور می کند که عموم مردم یک روز قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات گرفته شده توسط TESS، ماهواره Surround Exoplanet Transmission، که قرار هست در اواخر امسال راه اندازی شود. این یک ماموریت هدایت شده توسط MIT هست که تمام آسمان را برای اقیانوس اطلس که در حال چرخش درخشانترین ستارگان هست بررسی خواهد کرد.

"Crossfield می گوید:" ما منتظر هستیم تا اکتشافات بیشتری در آینده نزدیک پیدا کنیم. " "ما امیدواریم که ماموریت TESS، که MIT رهبری می کند، نیز بتواند به این طریق به همراه مردم ارتبه همراهط برقرار کند"