مستقل "هواپیمای شخصی" | MIT News

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ کافه

اگر شما کوهنورد سنگی، مسافر، دونده، رقاص، و یا هر کسی که دوست دارید ضبط خود را در حالی که در حال حرکت هست، همدم شخصی هواپیماهای بدون سرنشین می توانید تمام فیلمبرداری برای شما – کاملا خودمختار .

Skydio، یک راه اندازی مبتنی بر سان فرانسیسکو که توسط سه نفر از دانش آموزان MIT تاسیس شده هست، تجاری سازی یک هواپیمای بدون سرنشین ویدئویی مستقل هست که بعضی آنها به عنوان "هواپیمای بدون سرنشین" نامگذاری شده هست.

به نام R1، هواپیمای بدون سرنشین به همراه ۱۳ دوربین مجهز به ویدئوهای چند منظوره ضبط شده هست. آن را راه اندازی می کند و از طریق یک برنامه می رود – یا به خودی خود. در برنامه، R1 همچنین می توانید از شرایط خاص فیلمبرداری و پرواز هستفاده کنید و یا دستی کنترل شود.

مفهوم R1 تقریبه همراه یک دهه پیش در MIT شکل گرفت، جایی که بنیانگذاران – Adam Bry SM '12، ابراهیم Bacharach دکتر '۱۲ و Matt Donahoe SM '11 – برای اولین به همراهر ملاقات کرد و در پیشرفته، جایزه مستقل هواپیماهای بدون سرنشین Skydio در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و این هفته R1 را به مصرف کنندگان عرضه می کند.

"هدف ما به همراه اولین محصول ما، تحقق وعده یک دوربین پرواز مستقلی هست که می داند کجا هستید، صحنه را در اطراف آن می فهمد و می تواند خود را به تصرف ویدیو شگفت انگیز تبدیل کند که دیگر قادر نخواهد بود ، "بری، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Skydio، می گوید:"

درک عمیق

بری می گوید، هواپیماهای بدون سرنشین موجود، معمولا نیاز به یک خلبه همراهن انسانی دارند. برخی از ویژگی های خلبه همراهن کمک می کند که به کنترل کننده انسان کمک می کند. اما برابری می گوید که این معادل داشتن یک ماشین به همراه کنترل کروز انطبه همراهقی هست که به طور خودکار سرعت خودرو را برای نگهداری فاصله ایمن از اتومبیل های پیش رو تنظیم می کند. او می گوید، Skydio به همراه اشاره به دومین به همراهلاترین سطح اتوماسیون خودرو، از سوی دیگر "مانند یک ماشین بدون راننده به همراه هستقلال سطح چهار هست"

بری می گوید سیستم R1 یکپارچه ادغام الگوریتم پیشرفته، ادراک، برنامه ریزی و کنترل، که به آن هوش منحصر به فرد را "که به نحوی که یک فرد به یک محیط حرکت هدایت می کند، ادغام شده هست".

در سمت درک، سیستم از دید رایانه برای تعیین موقعیت اشیا هستفاده می کند. به همراه هستفاده از یک شبکه عصبی عمیق، اطلاعات را در هر جسم جمع می کند و هر فرد را، به عنوان مثال، لبه همراهس و اندازه، شناسایی می کند. بری می گوید: "برای هر فردی که می بیند، یک شناسایی بصری منحصر به فرد ایجاد می کند تا به افراد بفهماند و متمرکز بر فرد مناسب هست".

این داده ها به یک سیستم برنامه ریزی حرکت می پردازند که مکان یک موضوع را مشخص می کند و حرکت بعدی آنها را پیش بینی می کند. همچنین محدودیت های مانور در یک منطقه را برای بهینه سازی فیلمبرداری به رسمیت می شناسد. بری می گوید: "تمام اطلاعات دائما در معرض فروش و متعادل قرار می گیرند … برای ضبط ویدئو صاف".

سرانجام، سیستم کنترل تمام اطلاعات را برای اجرای برنامه هواپیماهای بدون سرنشین در زمان واقعی می گیرد. بری می گوید: "هیچ سیستم دیگری این عمق درک نداشته هست. دیگران ممکن هست یک یا دو جزء داشته به همراهشند، "اما هیچکدام یک پشته کامل، انتهای پایان، مستقل [software] ندارند که طراحی شده و یکپارچه شده اند"

برای کاربران، نتیجه نهایی، بری می گوید، یک هواپیمای بدون سرنشین هست که به آسانی به عنوان یک برنامه دوربین کاربرد دارد: "اگر شما راحت به همراه iPhone خود عکس بگیرید، به همراهید از R1 برای ضبط ویدئو راحت به همراهشید".

یک کاربر هواپیمای بدون سرنشین را در زمین یا دست خود قرار می دهد و در برنامه Skydio حرکت می کند. (گزینه کنترل دستی نیز در دسترس هست.) R1 را خاموش می کند، کاربر را شناسایی می کند و شروع به ضبط و ردیابی می کند. از آنجا، این دستگاه کاملا به طور خودکار عمل می کند، بسته به در دسترس بودن Wi-Fi، به طور خودکار از حالت ۱۰ فوت تا ۳۰ پا دور از یک سوژه، مستقل یا ۳۰۰ پا دور می شود.

هنگامی که به همراهتری ها پایین می آیند، برنامه به کاربر هشدار می دهد. اگر کاربر نتواند پاسخ دهد، هواپیمای بدون سرنشین یک مکان مسطح برای فرود آوردن خود پیدا خواهد کرد. پس از پرواز – که می تواند به مدت ۱۶ دقیقه بسته به سرعت و هستفاده به همراهشد – کاربران می توانند ویدیو ضبط شده را ذخیره و یا آن را به رسانه های اجتماعی ارسال کنند.

از طریق برنامه، کاربران همچنین می توانند بین چندین حالت سینمایی تغییر کنند. به عنوان مثال، به همراه "حالت هستادیوم"، برای ورزش های میدانی، هواپیمای بدون سرنشین به همراهلا می رود و در اطراف عمل حرکت می کند، به دنبه همراهل موضوعات انتخاب شده. کاربران همچنین می توانند هواپیمای بدون سرنشین را که در آن پرواز می کنند (در مقابل، به طرف، و یا به طور مداوم در حال چرخش) هدایت کنند. بری می گوید: "این زمینه هایی هستند که در حال حاضر در حال تلاش برای افزودن قابلیت های بیشتر"

هواپیمای بدون سرنشین سبک وزن می تواند به یک کوله پشتی متوسط ​​متصل شود و حدود ۲۵۰۰ دلار می به همراهشد.

Skydio طول می کشد به همراهل

بری در سال ۲۰۰۹ به MIT آمد، "زمانی که اولین به همراهر بود که بتواند یک هواپیما [hobby] را بگذارد و رایانه ها و سنسورهای فوق العاده قدرتمند روی آن قرار دهد".

او به گروه Robust Robottics، به رهبری نیک روی، متخصص در هستقلال هواپیماهای بدون سرنشین، پیوست. در آنجا او Bacharach را ملاقات کرد، در حال حاضر، افسر ارشد فناوری Skydio، که در آن سال در تیمی بود که مسابقات بین المللی مسابقات بین المللی خودروهای بدون سرنشین را به همراه یک مینی هلیکوپتر مستقل که بعد از یک انفجار هسته ای خلع سلاح حرکت می کرد، برنده شد. Donahoe یک دوست و فارغ التحصیل در آزمایشگاه رسانه MIT در آن زمان بود.

در سال ۲۰۱۲، بری و به همراهچاراچ به توسعه الگوریتم های کنترل خودکار مستقل کمک کردند که می تواند مسیر مسیر هواپیما را محاسبه کند و "حالت" آن را تعیین کند – موقعیت، جهت گیری فیزیکی، سرعت و شتاب. در یک سری از پروازهای آزمون، هواپیمای بدون سرنشین که الگوریتم های خود را اجرا می کنند، در اطراف ستون ها در پارکینگ تحت مرکز هستیتا MIT و از طریق مرکز ورزشی جانسون مانور می دهند.

این تجربیات بذر Skydio بود، بری می گوید: "پایه و اساس فناوری [Skydio] و نحوه هستفاده از تمام تکنولوژی و دستورالعمل برای چگونگی هماهنگ شدن آن همه در MIT آغاز شد"

پس از فارغ التحصیلی، در سال ۲۰۱۲، بری و به همراهچاراچ مشغول به کار در صنعت بودند، که در ابتکار تحویل پروژه پروژه Wing در Google قرار گرفتند – چند سال پیش، شرکت گوگل روی به پروژه پیوست. بری، می گوید، در سال ۲۰۱۴، بری، به همراهچاراچ و دوناهو، نیاز به هستقلال خود را در هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد کردند تا دیدگاهی را ارائه کنند که "هواپیماهای بدون سرنشین [can have] توان به همراهلقوه فراوانی در صنایع و برنامه های کاربردی دارد."

بری می گوید: برای سال اول، سه بنیانگذار از زیرزمین پدر به همراهچاراچ کار می کردند و "اجاره رایگان در ازای کمک به کار در حیاط" می گرفتند. تیم به همراه سخت افزار خنثی، یک نمونه از "بسیار زشت" را ساخت. "ما به همراه یک قاب [quadcopter] شروع کردیم و یک کامپیوتر مرکزی رسانه روی آن گذاشتیم و یک دوربین USB داشتیم. نوار مجاز همه چیز را به همراه هم نگه داشته بود، "بری می گوید.

اما این نمونه اولیه شروع به تولید یک دوره بذر ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ کرد. دورهای مالی اضافی در چند سال آینده – بیش از ۷۰ میلیون دلار در مجموع – به مهندسان هستخدام راه اندازی از MIT، گوگل، اپل، تسلا و دیگر شرکت های فن آوری به همراهلا.

طی سالهای آغازین، هواپیمای بدون سرنشین را تصفیه کرد و آن را در کشورهای سراسر جهان آزمایش کرد – به همراه ارتفاعات به همراهلا و پایین، برف های سنگین، به همراهد های سریع و دمای بسیار به همراهلا و پایین. "بری می گوید:" ما واقعا سعی داشتیم بر روی سیستم دچار انفجار شدیم. "

ورزشکاران، هنرمندان، به همراهزرسی

خریداران اولیه Skydio اولین محصول در درجه اول ورزشکاران و علاقه مندان به فضای به همراهز هست که ثبت مسابقه، آموزش، و یا اجرای. به عنوان مثال، Skydio به همراه Mikel Thomas، مبه همراهرزان المپیک از ترینیداد و توبه همراهگو، که از R1 برای تجزیه و تحلیل فرم او هستفاده کرده هست، کار کرده هست.

هنرمندان نیز علاقه مند هستند، بری می افزاید: "یک عنصر خلاقانه برای آن وجود دارد. ما افراد را در حال ساخت فیلم های موسیقی کرده ایم. خودشان در یک درایو یا جنگل بودند. آنها رقص و حرکت می کنند و دوربین به آنها پاسخ می دهد و محتوای خنک ایجاد می کند که در غیر این صورت غیر ممکن خواهد بود. »

در آینده Skydio امیدوار هست سایر برنامه های کاربردی مانند به همراهزرسی املاک تجاری، خطوط برق و زیرساخت های انرژی را برای آسیب ببیند. بری می گوید: "مردم دربه همراهره هستفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای این چیزها صحبت کرده اند، اما آنها به همراهید به صورت دستی پرواز شوند و مقیاس پذیر یا قابل اعتماد نیستند." "ما در حال حرکت به سوی دستگاه های براق و پرنده هستیم که آرام، قابل اعتماد و هوشمند هستند و مردم راحت روزانه هستفاده می کنند."

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم